Stuur een aangetekende mail met KBC Mobile
Vanaf begin juli 2019 kunnen KBC-klanten de mobiele KBC-app gebruiken om aangetekende e-mails te sturen. Bijvoorbeeld om je huurcontract of een abonnement op te zeggen.
Daarnaast kun je vanaf het najaar overheidsdocumenten opvragen en opvolgen, zoals Tax-on-Web-documenten en verkeersboetes en administratie van bijvoorbeeld de RVJ (Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie) of de RVA (Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening).
Aangetekend mailen met KBC Mobile
Vanaf begin juli 2019 kunnen KBC-, KBC Brussels- en CBC-klanten aangetekende e-mails sturen met hun mobiele KBC- of CBC-app. KBC werkt hiervoor samen met IPEX. Een echte primeur voor België, zegt Karin Van Hoeke, directeur digitale transformatie KBC divisie België, in een persbericht.
Als KBC-klant kon je met de app al tickets kopen voor De Lijn en de NMBS en je kon er mobiel mee parkeren bij 4411 en Q-Park. Daarnaast keek je makkelijk je maaltijd- of dienstenchequessalo van Sodexo of Monizze na.
Binnenkort kun je de app gebruiken om abonnementen of contracten op te zeggen: je hebt alleen het e-mailadres van de ontvanger nodig. Je stelt de mail op in de applicatie en eens je hem verstuurd hebt kun je zien wie de mail wanneer opende.
Zo’n aangetekende mail zal 4,85 euro kosten, net goedkoper dan een aangetekende brief: daar betaal je zo’n 6,50 euro voor.
Overheidsdocumenten opvragen
KBC (Brussels)- en CBC-klanten kunnen de app dit najaar ook gebruiken om overheidspapierwerk na te kijken in de zogenaamde eBox. Dat is de ‘elektronische brievenbus’ van de overheid waarin je alle documenten van openbare diensten terugvindt, of ze nu van de federale, regionale of de lokale overheid komen. Denk aan documenten van Tax-on-Web, of verkeersboetes, of werkgerelateerde papieren van rijksdiensten zoals de RJV en de RVA.
“De integratie van de eBox in KBC Mobile zal honderdduizenden van hun klanten in staat stellen om documenten te ontvangen van de openbare diensten in de applicatie die ze al dagelijks gebruiken”, zegt Philippe De Backer, Minister van Digitale Agenda, Telecommunicatie en Post, in een persbericht. “Concreet betekent dit dat het de administratie is die naar de burger gaat zodat hij of zij niet hoeft te leren om een extra toepassing te beheren en alle voordelen van de eBox zal hebben in een omgeving die hij of zij al goed kent.”
De toegang tot de eBox in KBC Mobile is voor later dit jaar.
(Door Jeroen Geuens, 28 juni 2019.)