Ben je je bankkaart of kredietkaart kwijt of werd ze gestolen? Bel dan zo snel mogelijk Card Stop op 078/170.170.
Card Stop is een dienst van Worldline, de Europese marktleider in elektronische betalingen en transacties. Je kunt Card Stop 24 uur per dag en 7 dagen per week bereiken.
Goed om weten is dat Card Stop meer kan blokkeren dan debetkaarten of kredietkaarten: je kunt er ook chequekaarten, apps of toestellen laten blokkeren.
Je krijgt automatisch een nieuwe bank- of kredietkaart, doorgaans binnen een paar werkdagen. Als je toch langer moet wachten, neem dan contact op met je bank of kaartuitgever.
Je kunt de dienst bellen om de volgende betaalmiddelen te blokkeren:
Card Stop vraagt een van de volgende gegevens:
Na diefstal of fraude doe je best aangifte bij de politie. Hou ook je financiële verrichtingen in het oog.
Bij fraude met je kredietkaart surf je naar mijnkaart.be, daar kun je meer details over een verdachte aankoop krijgen en je kunt er vreemde aankopen betwisten.
Als iemand je bankkaart misbruikt contacteer je je bank. Bij fraude met andere betaalmiddelen contacteer je de uitgever.
Werd je hele portefeuille gestolen en je wil ook andere documenten zoals je identiteitskaart blokkeren, bel in België dan naar Doc Stop op 00800 2123 2123. Vanuit het buitenland bel je naar +32 2 518 2123.
Card Stop kan geen American Expresskaarten blokkeren, daarvoor bel je naar de klantendienst van Amex zelf. Naar welk nummer je moet bellen hangt af van welke kaart je hebt en waar je woont:
Kaart | België | Luxemburg | Internationaal |
---|---|---|---|
Blue | 0800 81 937 | 800 85 24 | +32 2 676 22 33 |
Green | 0800 81 937 | 800 85 243 | +32 2 676 21 21 |
Gold | 0800 81 936 | 800 85 242 | +32 2 676 28 28 |
Platinum | 0800 81 936 | 800 85 242 | +32 2 676 28 88 |
Brussels Airlines Premium | 0800 81 937 | 800 85 243 | +32 2 676 26 66 |
Brussels Airlines Preferred | 0800 81 937 | 800 85 243 | +32 2 676 26 66 |